China President
China President Xi Jinpingen.wikipedia.org

Chinese President Xi Jinping said on Saturday evening the Forum on China-Africa Cooperation summit (FOCAC) held in Johannesburg, South Africa was a grand success.

"It is a historic meeting in the history of China-Africa relations. The summit, this time, has been a resounding success. It has a rich programme and a large turnout," Jinping said on Saturday evening, as reported by eNCA.

Having concluded the major tasks of the summit, the event was conducted in the atmosphere of sincerity, equality and a win-win cooperation, the Chinese president reportedly said while addressing the African heads of state, media and African Unions.

During the opening ceremony of FOCAC in Johannesburg, South Africa, Xi announced an aid package of $60 billion, three times the announced package during the same summit in 2012. Of this, $10 billion will be utilised to boost African capabilities, according to eNCA.

The Chinese president paid tribute to South Africa for organising the summit which brought together senior African heads of state and Chinese leaders together.

"You have made outstanding contribution to the success of the summit. It is an extraordinary meeting and together we have made history," he further added. The aid will come in handy—solving the problem of infrastructure, capital and skilled workers, the report stated.

On the other hand, four editorial staff members of a Chinese newspaper were suspended, because typographical error reflected on the President's speech indicated the Chinese President's resigned, South China Morning post reported.

The report filed by China news service apparently referred to the president saying "his resignation" instead of his "speech". However some news agencies failed to notice the mistake and published the report as it was.

In a report about US President Barack Obama meeting his Chinese counterpart, the translators misspelled Obama's name as "Ao Ma Ba". An editor of the newspaper said the newspaper had made a verbal apology regarding the mistake, South China Morning Post reported.